איך נוירופידבק עשוי לעזור לרזות

הרזיה בשילוב נוירופידבק

רוצים לרזות? להשיל כמה קילוגרמים, "נאבקים" שנים במשקל עודף? ניסיתם כבר את כל הדיאטות ושום דבר לא עזר? אתם בודאי מתוסכלים, כועסים על עצמכם, על המשמעת העצמית שלכם, על הקושי לדחות סיפוקים. אבל אחרי שנדמה לכם שניסית כבר הכל, כדאי שתשמעו על זה. נויורופידבק יכול לעזור לכם לרזות. איך? תקראו במאמר שלפניכם.

הקשר בין רעב, המוח ונוירופידבק

הקשר בין תהליכים ביולוגיים, מחשבתיים ורגשיים הוא שעומד בבסיס הטיפול בנוירוופידבק. כשאנו חווים תחושת רעב, הגוף מאותת לנו שאנחנו צריכים לאכול. אבל הרבה פעמים יש בלבול בין רעב רגשי או נפשי לבין רעב פיזי ותהליכי הגומלין בין האוכל שאנו אוכלים לבין הפעילות המוחית שלנו הם רבים ומורכבים.

האם הרעב הוא תוצר אמיתי של אי-הכנסת אוכל לגוף או כתוצאה משעמום או ריח משכר של מאפים מגרים? על ההתניה בין מה שאנחנו מתרגמים וחושבים שזה רעב, לבין הריצה למקרר אפשר לשלוט. מה שקורה הוא שגם אם החלטנו שלא נתפתה לריחות, צבעים, הרגלים, המוח שלנו עושה מה שהוא רוצה.

אכילה מעבר למה שהגוף שלנו באמת זקוק לו, תמיד תהיה מושפעת מתהליכים פסיכולוגיים, רגשיים ונפשיים. בעיקרון, תחושת הרעב והשובע הוא מסר שהמוח מעביר שנועד לווסת בין הכנסת האוכל לבין צרכי הגוף. כך שתהליכי ההשמנה הם תוצאה של פערים בין ההתנהגות שלנו, אכילה שתייה מרובות, לבין הצורך האמיתי של הגוף.

לכן אנו צריכים לשנות את המסרים שהמוח מעביר לנו.

הפתרון הוא בנוירופידבק

הנויורפידבק הוא אימון מוחי הנותן מענה לקשיים שונים שאנו מתמודדים איתם, בין היתר עם הפרעות שמקורן בפעילות מוחית לא סדירה. שליטה על תהליכים מוחיים נעשית באמצעות נוירו פידבק. רבים חושבים כי על מה שמתרחש במוח אין לנו שליטה ושינוי. אבל כל התנהגות, דפוס חשיבה או רגש, באים לידי ביטוי בפעילות עצבית במוח וניתנים לא רק למדידה כי אם גם לשינוי. זה העיקרון לפיו פועלת שיטת הטיפול של נוירופידבק. שינוי התנהגות לא רצויה או רכישת התנהגות חדשה אופטימאלית נעשית על ידי למידה וחיזוק חיובי. המטופל מחובר למערכת הנוירופידבק על ידי אלקטרודות המתחברות למחשב, ראשית כדי לזהות אזורים מסוימים במוח שהפעילות העצבית שלהם אינה סדירה. למשל במהלך אכילת יתר.  בטיפול עצמו המטופל לומד לשנות את תפקודם של אותם אזורים על ידי שינוי דפוס הפעילות המוחית באמצעות שליטה ושינוי של התרחשויות ספציפית במהלך הטיפול.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות