כל מה שחשוב לדעת על תרופות לירידה במשקל

דיאטה קיטו

הן נקראות תרופות הרזיה, כדורי הורדה במשקל ועוד, אך המטרה זהה – להשיל מעליכם את X הקילוגרמים העודפים. ובעוד שחלק מהתרופות עשויות להיות מומלצות במינונים הנקבעים ע"י רופא, תרופות אחרות עשויות להיות מלוות בתופעות לוואי. ואם נדייק את המילים שלנו, הרי שכל תרופות ההרזיה כוללות גם תופעות לוואי פוטנציאליות. הנה כל מה שרציתם לדעת על הרזיה בעזרת כדורים:

ישנם לא מעט אנשים כבדי משקל אשר מעוניינים להשיל מעליהם את הקילוגרמים העודפים, מה שגורם לחלקם לעבור תהליכי דיאטה שונים. בזמן שחלק מהאנשים יעדיפו לעבור תהליכים מזורזים של ניתוחי קיצור קיבה ושאיבת שומן, אחרים יבחרו בדרכים של דיאטה ושינוי תזונה באופן מהותי, כדורי הרזיה ועוד. ואם מדברים על תופעות לוואי של כדורי הרזיה, בחלק מהמקרים התופעות יהיו לא פשוטות. למעשה, לעיתים תופעות הלוואי מזכירות סממנים של התמכרות לסמים ואלכוהול. למשל, יובש בפה ועלייה בלחץ הדם, עלייה בדופק, דיכוי תיאבון, ערנות יתר, עצבנות, ששלשולים ועוד.

אילו סוגי תרופות הרזיה מותרות בארץ?

אמנם ישנם לא מעט אנשים שסובלים מבעיות כמו התמכרות לסמים ואלכוהול, אבל מסתבר שלא מעט אחרים סובלים מתופעות לוואי של כדורי הרזיה. הבעיה היא, שחלק מהרופאים רואים את כדורי ההרזיה בתור כדורים פסיכיאטריים לכל דבר. וזו הסיבה לכך שבישראל קיימות 4 תרופות אשר מאושרות על ידי משרד הבריאות, כאשר את אף אחת מהן, הרופא לא ימהר לרשום למטופלים שלו.

קסניקל היא תרופת הרזיה מאושרת ע"י משרד הבריאות, כמו גם סקסנדה, בלוויק ו-רזין. בעוד שהתרופות האלו מאושרות על ידי משרד הבריאות, הן כוללות גם תופעות לוואי פוטנציאליות. בואו נדבר למשל על תרופת קסניקל, שמטרתה היא הפרדת השומן מהגוף בזמן הארוחה.

תרופות הרזיה, תופעות לוואי ומה שבין לבין

כאשר המזון מתפרק בגוף, השומן אינו מתעכל. התרופה מאופיינת בשלשולים שומניים, אבל לא רק. התרופה גם עשויה לעכב את ספיגת הוויטמינים בגוף המטופל. לרוב, הרופא ירשום את התרופה הזאת במקביל לכך שירשום לכם תוספי תזונה בכדי להגביר את ספיגת הוויטמינים בגוף.

עוד תרופה ותיקה בשוק, היא תרופה שנקראת "רזין". התרופה הזו כוללת תופעות לוואי כמו ערנות ועצבנות, עלייה בדופק, יובש בפה, עיניים יבשות ועוד. אז נכון, זה לא מזכיר סממנים של התמכרות לסמים ואלכוהול, אבל תופעות הלוואי האלו בהחלט לא נעימות.

האם אפשר להתמכר לתרופות הרזיה?

לא ממש, לא באמת אפשר להתמכר לתרופות הרזיה. מה שכן יכול לקרות זה, שאנשים עשויים להתמכר לתהליך ההרזיה. כמו כן, כדורים מסוימים יכולים להגביר את הערנות בצורה משמעותית, מה שמוביל אנשים לחוות סוג של תחושת "HIGH" מסוימת. לתחושת ה"היי" הזו, אנשים עשויים להתמכר לפעמים. וזו הסיבה לכך שחשוב להשתמש בתרופות אלו תחת מרשם רופא בלבד.

זה לא ממש מזכיר התמכרות לסמים או אלכוהול, יותר התמכרות להורדה במשקל. במקרים אלו, ייתכן גם שמדובר בהפרעת אכילה מסוימת. כך או כך, כמובן שיהיה חשוב לקבל טיפול מתאים וייעוץ רפואי. אם אתם מרגישים שאתם צריכים סיוע רפואי, אתם יכולים לקבל אותו ממכוני טיפול בהפרעות אכילה, טיפות התמכרות לסמים וכדורים, מהרופא שלכם ועוד.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות