מהו קולגן? כל המידע במקום אחד!

קולגן

אם זוהי הפעם הראשונה שאתם שומעים את המילה קולגן, אז חשוב מאוד שתכירו את אחד מהחלבונים החשובים ביותר בגוף האדם. על החשיבות של החלבונים בגוף אנו לא צריכים להרחיב, הקולגן מהווה 30% מסך כל החלבונים בגוף האדם. אם לא די בכך, הקולגן הוא החלבון שמרכיב את כל רקמות העור. כך שככל שתיכנסו לעובי הקורה אתם תבינו לעומק עד כמה הקולגן הוא חלק בלתי נפרד מגופנו. 

מהסיבה הזאת אתם צריכים לדעת את כל הפרטים עליו – מהו קולגן, כיצד הוא נוצר ולאילו חלקים בגוף הוא כל כך דומיננטי. אנו כאן על מנת להפוך את כל סימני השאלה שלכם לסימני קריאה ברורים, כך תוכלו להבין את כל היתרונות של הקולגן וגם תדעו כיצד תוכלו לצרוך אותו מבלי להסב לעצמכם נזק. כל האינפורמציה הזאת היא חשובה במיוחד, אינפורמציה שככל הנראה לא תוכלו למצוא אותה בשום מקום אחר. 

מדוע חשוב לצרוך קולגן?

לפני שנתחיל להסביר לכם לעומק על הקולגן עצמו, אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה הופך אותו להיות כל כך משמעותי? במה התרומה של הקולגן שונה מכל חלבון אחר שנמצא בתוך הגוף שלנו? זוהי בהחלט שאלה חשובה שאתם צריכים לקבל עליה תשובה. כך תוכלו לדעת בדיוק עד כמה הוא משמעותי מבחינתכם.

צריכה יומיומית של קולגן תסייע לכך שתוכלו לצמצם באופן משמעותי סימני הזדקנות – בין אם מדובר על קמטים או על סימנים שונים. בנוסף לקולגן יש השפעה חיובית על שיפור מבנה הציפורניים וחיזוק של הסחוסים. כך שאם אתם סובלים מבעיות בציפורניים או מבעיות בסחוסים, הקולגן אמור לסייע לכם לפתור את הבעיות הללו.

הקולגן יכול לסייע בצורה משמעותית לספורטאים או לכאלה שעוסקים בפעילות גופנית בצורה כזאת או אחרת. הקולגן מסייע ומשפר את הנזקים הנגרמים לרקמות הגוף לרוב לאחר פעילות גופנית מכל סוג שהוא. כך שהספורטאים יוכלו להמשיך באימונים כמעט ללא מגבלה, ולהוציא מעצמם את המקסימום האפשרי.

קולגן – מהו המינון האפקטיבי ביותר?

יש לא מעט מחקרים ובדיקות שנערכו לאורך השנים, כאשר המטרה של הבדיקות הללו היא לקבוע מהו המינון הנכון שאותו אדם צריך לקחת מבלי להסב נזק. החוקרים הגיעו למסקנה חד משמעית כי על מנת שתוכלו לראות תוצאות חיוביות – תצטרכו לקחת בכל יום בין 5-10 גר’ של קולגן.

חשוב לציין כי על מנת שניתן יהיה לקבוע את המינון הנכון עבורכם תצטרכו להשתמש בקולגן באופן קבוע במשך מספר שבועות או חודשים. ההשפעה של הקולגן נפרסת על פני זמן רב, ולכן אתם צריכים להיות מאוד סבלניים על מנת שתוכלו לראות תוצאות.

תמיד יהיה ניתן לשחק עם המינון על מנת שתוכלו לראות תוצאות טובות יותר. השאיפה בסוף היא שתשיגו את המטרה שלשמה התחלתכם לצרוך את הקולגן. לכן ההמלצה היא להתחיל עם 5 גר' של קולגן, ולעלות במידת הצורך עד אשר תגיעו למינון שמביא לכם את התוצאות הטובות ביותר. 

באילו דרכים ניתן לצרוך קולגן?

עוד שאלה שלא מעט אנשים שואלים את עצמכם – זה באילו דרכים ניתן לצרוך את הקולגן? הרי אם צריך לצרוך את התוסף הזה באופן יומיומי, כל אחד צריך לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורו. יש כאלה שיעדיפו לקחת את הקולגן בתור כדור ויש כאלה שיעדיפו לקחת את הקולגן בתור אבקה. אז אילו דרכים מבין הדרכים האפשריות הן היעילות ביותר? אלה שתוכלו לראות בהם את התוצאות הטובות ביותר.

אבקת קולגן היא אולי הדרך הנפוצה ביותר לקחת את הקולגן. מדובר על אבקה ללא טעם וללא ריח, כך שתוכלו להוסיף אותה למשקה הבוקר שלכם על מנת שאפילו לא תרגישו בכך. בדרך הזאת אתם לא צריכים לשבש את שגרת החיים הרגילה שלכם, ועדיין אתם לוקחים קולגן על בסיס קבוע בכדי לשפר את בריאות העור או בריאות הציפורניים שלכם.

דרך נוספת לקחת קולגן היא באמצעות כמוסות קולגן. חלק לא קטן מהאנשים אינם מעוניינים להשתמש באבקה מסיבות כאלה ואחרות, ולכן הם יכולים לקחת כמוסות שיעילות באותה הצורה. כך תצטרכו רק לזכור לקחת את הכמוסה בכל בוקר, כל עוד אתם זוכרים לעשות זאת אתם תוכלו ליהנות מכל היתרונות שהקולגן יכול להציע לגוף שלכם.

חשוב לציין כי כל אחד מדרכי הנטילה הללו תהיה יעילה באותה המידה, לכן מה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחור את הדרך המועדפת עליכם. לכל אחד ולכל אחת יש את הדרך שהיא האפקטיבית ביותר, ותוכלו אפילו לנסות את שתי הדרכים הללו על מנת לבחור את הדרך המועדפת עליכם. 

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים קולגן?

לפני שתתחילו לקחת את הקולגן באופן קבוע ויומיומי, חשוב מאוד שתכירו את כל היתרונות שלו אך גם את כל החסרונות. כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מודעים לכל הנושאים, ולא חושפים את עצמכם לסכנה שלא הייתם מודעים אליה. נציין רק כי באופן כללי נטילת קולגן באופן יומיומי היא לא מסוכנת, ומחקרים הוכיחו כי התועלת של הקולגן היא גבוהה במיוחד.

ראשית אתם צריכים לבדוק בדיוק איזה סוג של קולגן אתם מקבלים. יש לא מעט חברות שמוכרות קולגן שהוא איננו אפקטיבי במיוחד, והסכנות שהוא עלול להביא איתו הן גבוהות יחסית. כך שחשוב שתצטרכו קולגן של חברה מוכרת כזאת שתוכלו לסמוך עליה.

בנוסף עליכם להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור למינון של התרופה, על מנת שתוכלו לראות את התועלת שהבטיחו לכם. המינון המומלץ של התרופה משתנה בין אדם אחד לאדם אחר, לכן אתם צריכים לדעת מה המינון שנכון עבורכם וזה שיביא לכם את התוצאות הרצויות.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות