מה זה דורבן ברגל?

בין הבעיות האורתופדיות הגדולות שמכירים לא מעט אנשים שסובלים מהן, אנחנו מוצאים גם בעיה כאובה במיוחד שנקראת דורבן ברגל השם ניתן לתופעה של צמיחת זיז עצם בעקב שגורם לכאבים מאוד גדולים ולחוסר יכולת לדרוך על העקב. זה קורה בעיקר בבוקר לאחר לילה שבו לא דורכים על הרגל, אבל גם מלווה בכאבים בזמן פעילות של הליכה וריצה, תלוי במצב הדורבן, בחומרת הפגיעה ובמבנה הרגל של מי שסובל מכך. את הדורבן אנחנו מכירים כתופעה שנגרמת כתוצאה מדלקת ברצועה שמחברת בין העקב לבין האצבעות. בעבר חשבו שמדובר להפך – בזיז שצומח וגורם לדלקת זו. היום אנחנו יודעים שהוא התוצאה של הדלקת שיכולה להחמיר עד כדי צורך בטיפולים קיצוניים.

למה נגרם דורבן?

מבנה הרגל שלנו מאוד עדין ומתוחכם. העצמות בכך הרגל מחולקות כך שיוכלו לייצב את כל הגוף עליהן ולשאת את המשקל בעמידה והליכה. העצמות והרקמות הרכות ברגל אמורות לסחוב את הגוף ומשקלו וגם לבצע את פעולת גלגול כף הרגל כדי לבצע את הצעידה, להנחית אותה על הקרקע ולבלום את הזעזוע מהקרקע ולרכך אותו. כל אלה דורשים תמיכה טובה של כף הרגל כדי שלא יקרה מצב שבו הרגליים מתקשות לעמוד במטלה. הקשת של כף הרגל היא זאת שמחלקת את העומס והמשקל ובולמת את הזעזועים וכשיש בה דלקת ברור שהיא אינה יכולה לפעול כראוי. העומס גורם לקרעים ברצועה ולדלקות החוזרות ונשנות כך שנוצר הזיז כתוצאה מהדלקות החוזרות על עצמן.

מה עושים?

הדורבן לא הולך להיעלם בקלות אלא אם כן תטפלו בגורמים שיוצרים אותו ואת הדלקת. יש ללכת להתאים לעצמכם מדרסים שמונעים את הבעיה של רצועת הקשת שסובלת מעומס בלתי רגיל ולכן זקוקה לתמיכה בנעל אורתופדית נוחה שיכולה לשאת את כל העומס והמשקל. כמו כן, עליכם לטפל כמובן בכאב על ידי אמצעים כמו השריית הרגל במים חמים ולקיחת תרופות נוקדות דלקת שירשום לכם הרופא. יש לבדוק את מקור הכאב ולוודא שזה אכן דורבן ואם צריך אז גם לצלם את זה, במיוחד כאשר זה כרוני. פעילות נוספת יכולה להיות גם להיות קיצונית כמו ניתוחים אבל רק במקרים ממש חמורים ושהופכים לכרוניים. חשוב למנוע מזה להפוך לדלקת כרונית.

טיפולים מרגיעים

טיפולים מרגיעי כאב אחרים יכולים להיות עיסוי רפואי או טיפולי מגע נוספים שמיוחדים לכף הרגל כמו רפלקסולוגיה. רפלקסולוגיה אמנם מטפלת בבעיות קשורות לכל הגוף אבל נקודות הלחיצה המיוחדות לה בכף הרגל בוודאי מפוגגות את המתח ואת הדלקת וגורמת לזרימה משופרת של דם ושל משככי הכאבים שהמוח מפריש לדם. כך תוכלו גם להרגיע את הגוף בגלל הכאבים ולשפר את מצב המערכת החיסונית, שהוא התוצאה של רפלקסולוגיה. הרי השיטה היא הוליסטית והיא מאפשרת להתמודד עם בעיות כאלה ומשפרת את מצב הגוף כולו בהתמודדות עם מחלות דלקתיות שתוקפות ת מערכת החיסון.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות