טיפים לאורח חיים בריא

אורח חיים בריא הוא הרבה יותר מסתם טרנד, אלא מדובר על תהליך חשוב שכל אחד צריך לאמץ לעצמו כדי לשפר את איכות החיים. ה"אויבים" העיקריים של אימוץ אורח חיים בריא הם הרגלי תזונה לא נכונים, המובילים למשקל עודף, חוסר ביטחון וכן גם בעיות בריאותיות שונות. אם כך כיצד ניתן לשנות את ההרגלים היומיומיים ולפתח שגרה איכותית ובריאה יותר לנפש ולגוף? הנה כמה טיפים מועילים ופשוטים שיסייעו לכם בתהליך הזה.

הסתכלו ברשימת הרכיבים של כל מוצר

המדפים בסופרים עמוסים במוצרים המכריזים כי מדובר על מוצר בריאותי, מינימום קלוריות ורכיבים טבעיים בלבד. השאלה האמיתית היא מה מסתתר באמת בתוך אותם מוצרים, והאם הם כל כך בריאים כפי שהאריזה מצהירה על כך. לשם כך מומלץ להקדיש עוד דקה או שתיים לקריאת הרכיבים המפרטים את תכולת המוצר, ולזכור כי הרכיבים שמופיעים על גב האריזה מסודרים על פי סדר יורד מבחינת כמות התכולה שלהם.

לכן אם חטיף בריאות מכיל למעשה סוכר כרכיב השני ברשימת המרכיבים, זהו אינו מוצר בריאותי כלל וכדאי לוותר עליו ולהחליפו במוצר המכיל חיטה מלאה, סיבים תזונתיים, חלבון ורכיבים חיוניים וטובים אחרים.

התחילו לאכול ארוחת בוקר מזינה

לחץ היום מתחיל כבר בשעות הבוקר, במהלך התארגנות ליום העבודה במקביל לארגון הילדים ופיזורם במסגרות החינוך, וכמובן להספיק להגיע בזמן למשרד לאחר שצולחים את פקקי הבוקר. כל אלו מונעים מאנשים רבים לאכול ארוחת בוקר מסודרת ומאוזנת, וכך מגיעים לארוחת הצהריים רעבים ואוכלים ללא הבחנה מאכלים עתירי שומן, פחמימות ועוד.

כדי להימנע מאכילה של מזונות מהירים ולא מזינים, מומלץ להקפיד על ארוחת בוקר מזינה ובריאה שתמנע את תחושת הרעב בשעות הצהריים המוקדמות. ניתן להסתפק באכילה של כריך גבינה או טחינה המכיל חיטה מלאה, או אפילו יוגורט עם פירות טריים.

נסו לאכול כל ארבע שעות במהלך היום

זהו טיפ נוסף שימנע מכם לאכול ללא הבחנה בתכולה וערכים של מנות שונות בארוחת צוהריים/ערב, כך שתגיעו לשעת הארוחה ללא תחושת רעב ודחף לאכול "מכל הבא ליד". אכילה של ארוחות רבות במהלך היום כוללת מנות ביניים קטנות לפני ואחרי הארוחות הגדולות במהלך היום, כך שניתן להסתפק אפילו באכילה של 2-3 תמרים כקינוח לאחר ארוחת הצהריים, אכילה של פרי אחד או שתיים לאחר ארוחת הבוקר ואפילו לסיים את היום עם עוגיית גרנולה ביתית המכילה חיטה מלאה, שקדים, אגוזים ורכיבים מזינים אחרים.

הקפידו על פעילות גופנית קבועה

בנוסף להקפדה יומיומית על התזונה והאוכל שמכניסים לפה במהלך היום, חשוב לשלב יחד עם התהליך הזה גם פעילות גופנית קבועה. נמצא שיש קשר הדוק בין אופניים ובריאות, כיוון שרכיבה על אופניים מסייעת למנוע בעיות בריאותיות שונות כמו שומנים בדם, כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם, סכרת ועוד הודות להפעלת מערכת הלב-ריאה במהלך הרכיבה על אופניים מספר פעמים במהלך השבוע. אם אופניים זה לא הקטע שלכם, תוכלו לאמץ פעילות גופנית מתונה אחרת כמו הליכה או ריצה, וכן גם פעילות ספורטיבית בחוגי תנועה וספורט כמו יוגה, פילאטיס ועוד.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות