סוגי דיאטות

כיום קיימות לא מעט סוגי דיאטות, ולכן עליכם להכיר את כל האפשרויות העומדות לרשותכם – כך תגיעו למצב שתבחרו את הדיאטה הנכונה עבורכם. בחירת הדיאטה הנכונה עבורכם היא חלק בלתי נפרד מהצלחת התהליך, ומהסיבה הזאת אצלנו תוכלו למצוא מידע מקיף על כל סוגי הדיאטות המובילות. כך שלאחר קריאה קצרה תוכלו לבחור את הדיאטה שהכי מתאימה לכם, ומכאן הדרך להורדה במשקל היא קצרה ופשוטה במיוחד.


דיאטה קטוגנית


דיאטה קטוגנית היא אחת מסוגי הדיאטות האחרות שמאפשרות לכם לאכול שומנים על חשבון פחמימות. העיקרון מאחורי הדיאטה הזאת היא להוריד למינימום האפשרי את צריכת הפחמימות והחלבון, ולעלות בהתאמה את צריכת השומנים. כך תגיעו למצב שבו תוכלו לאכול הרבה מאכלים שהייתם נמנעים מהם בדיאטות אחרות, אך עדיין תוכלו לרדת במשקל.

לדיאטה הזאת יש תופעות לוואי בתחילת הדרך, אך ברגע שתמצאו את האיזון היא יכולה להיות מאוד יעילה. קצב הירידה במשקל בדיאטה הזאת הוא מהיר בהרבה בהשוואה לכל סוגי הדיאטות האחרות.

דיאטה ים תיכונית


מחקרים רבים הראו כי האנשים שחיים במדינות הים תיכוניות הם רזים יותר ובריאים יותר. מהסיבה הזאת הוחלט לבנות דיאטה ים תיכונית, דיאטה שמאפשרת לאנשים לחיות על תפריט ים תיכוני, ובכך לרדת במשקל מבלי לעשות המון ויתורים. מדובר בעיקר על צריכת מזונות טריים על חשבון מזונות מעובדים, ובנוסף אכילה מרובה של פירות וירקות.

הדיאטה הזאת לרוב איננה מביאה איתה תופעות לוואי, אך לעיתים היא דורשת התאקלמות של מספר ימים. קצב הירידה במשקל הוא קצת יותר מתון, אך עדיין יכול להיות אידיאלי למרבית האנשים.

דיאטת אטקינס


מדובר על אחת מהדיאטות הנפוצות ביותר בעולם, ולכן לא מעט אנשים בוחרים דווקא בה. דיאטת אטקינס מביא אתכם למצב שבו אתם מגדילים בצורה משמעותית את צריכת החלבון על חשבון צריכת הפחמימות. כך הגוף שלא מקבל פחמימות נאלץ לקחת אנרגיה ממאגרי השומן, דבר שמביא אתכם לירידה משמעותית במשקל – לפעמים גם בתוך זמן קצר במיוחד.

הדיאטה הזאת עשויה לגרום למחסור בוויטמינים בגוף, לכן מוטב לבצע בדיקות תקופתיות על מנת לבחון את המצב. קצב הירידה במשקל בדיאטה הזאת הוא גדול ומשמעותי בהשוואה לסוגי דיאטות אחרות.

דיאטת ניקוי רעלים


אם נודה על האמת דיאטת ניקוי רעלים היא ככל הנראה הדיאטה הקשה ביותר ליישום. מדובר על דיאטה שלא רק מסייעת לכם להוריד במשקל אלא גם עושה ניקוי לכל הגוף שלכם כך שהוא יהיה כמו חדש. הדיאטה הזאת מבוססות על צומות, שתיית מיצים וצריכת קלוריות מינימאלית לחלוטין. כך ניתן יהיה לנקות את הגוף בצורה הטובה ביותר במשך מספר ימים.

הדיאטה הזאת לא מתאימה לכל אחד, וכמו שאמרנו היא מאוד קשה ועשויה להביא איתה חולשה וסחרחורות. מי שיחליט לבצע את הדיאטה הזאת יוכל לרדת במשקל בקצב גבוהה מאוד בגלל צריכת הקלוריות הנמוכה.

דיאטה קיטו


דיאטה קיטו היא בעצם הדיאטה הקטגונית רק בשם אחר. מדובר על דיאטה שמטרתה העיקרית היא להביא אתכם למצב שבו אתם אוכלים שומנים על חשבון פחמימות או חלבונים. כך הגוף יוכל לצבור את האנרגיה שלו על חשבון מאגרי השומן בגוף. כל זאת מכיוון שאין לו שום אנרגיה זמינה אחרת, מאגרי החלבון ומאגרי הפחמימות יהיו ריקים מכיוון שאינכם מכניסים אותם לגוף שלכם.

הדיאטה הזאת עלולה להביא לתופעות לוואי מכיוון שאתם משנים את אורח החיים שלכם בצורה מאוד משמעותית ובפתאומיות – אך התופעות ייעלמו עם הזמן הדיאטה הזאת מאוד יעילה לירידה מהירה במשקל, לכל אלה שצריכים להגיע לתוצאות מהירות.

דיאטת פליאו


דיאטת פליאו הפכה להיות מאוד פופולארית מכיוון שהיא מאפשרת לכם לאכול בשר ושומנים, ועדיין להצליח לרדת במשקל. העיקרון שעומד מאחורי הדיאטה הזאת הוא שתרוקנו את מאגרי הפחמימות בגוף, כך שלגוף לא תהיה ברירה אלה לקחת אנרגיה ממאגרי השומן שהם כאמור יהיו מלאים. בזכות כך תוכלו להגיע למצב שבו הגוף שלכם מצליח לרדת במשקל למרות התפריט העשיר יחסית.

הדיאטה הזאת עלולה להיות מעט טראומתית לגוף בתחילת הדרך, אך עם הזמן הוא יצליח למצוא את האיזון המתאים. התוצאות בדיאטת פליאו הם מעולים בהשוואה לסוגי דיאטות אחרים, והוא מתאים בעיקר לאלה שרוצים לרדת במשקל תוך זמן קצר.

דיאטה טבעונית


למרות שיש אנשים שנוטים לחשוב כי דיאטה טבעונית מתאימה אך ורק לטבעוניים היא יכולה להתאים לכל אחד. מדובר על דיאטה שמטרתה לשנות את אורח החיים של האנשים, ובעצם לגרום להם לרדת  משקל בצורה מתונה ומבוקרת. הדיאטה הזאת מתבססת על אכילה מרובה של פירות וירקות, וכל מוצרי המזון שאינם מגיעים מבעלי החיים בצורה כזאת או בצורה אחרת.

מכיוון שאתם משנים את הרגלי האכילה שלכם יכול להיות שבימים הראשונים תרגישו מעט חולשה ועייפות, אך זה כמובן יעבור עם הימים שחולפים. קצב הירידה במשקל בדיאטה טבעונית הוא איטי יחסית, אך מדובר על קצב מבוקר ותמידי שבסופו של יום יביא אתכם למשקל הרצוי.

דיאטה צמחונית


אם אתם רוצים להכין אתכם בצורה יעילה ליום שאחרי הדיאטה עצמה, דיאטה צמחונית היא ככל הנראה הבחירה הנכונה עבורכם. ראשית מדובר על דיאטה קצת יותר מתונה מאשר הדיאטה הטבעונית מכיוון שתוכלו לאכול בה דברי חלב וביצים. העקרונות של הדיאטה הזאת הם לשמור על אורח חיים צמחוני, ולהימנע לחלוטין מצריכת בשר מכל סוג שהוא.

הדיאטה הזאת לא תביא אתכם לתחושת רעב, ותופעות הלוואי בה הן מינימאליות ומאוד נדירות. אך כאמור אתם צריכים לזכור כי אין לכם כאן הגבלה של קלוריות ולכן קצב הירידה במשקל הוא איטי יותר. אך עדיין לא מדובר כאן על דיאטה של ממש אלא על שינוי אורח החיים שלכם.