כמה פעמים כדאי להתאמן בשבוע כדי לרדת במשקל?

דיאטת אטקינס

בעוד שחלק מאיתנו מתאמנים באופן אינטנסיבי, מרעיבים עצמנו, ואולי אפילו חווים כאבי ברכיים אחרי אימון, אחרים פועלים בצורה חכמה יותר. שמעו לנו, לא משנה עד כמה חשוב לכם להוריד במשקל, תעשו את זה נכון ובצורה סובלנית. יש תהליכים מומלצים ותהליכים מומלצים פחות להרזיה.

לשאול "כמה פעמים כדאי לי להתאמן בשבוע?", זה כמה לשאול: "כמה כדאי לי לאכול ביום?". כל אחד מאיתנו בנוי אחרת, בין אם אנחנו מעוניינים להוריד במשקל, לפתח את הגוף או לקבל חיטוב משורטט. ככה או ככה, כל אחד מאיתנו בדרך כלל יצטרך בניית תוכנית אישית של פעילויות ספורטיביות. עם זאת, בהחלט יש כמה כללים שרלוונטיים לגבי רוב המתאמנים והמנסים להוריד במשקל.

לרדת במשקל בצורה נכונה

מעוניינים לרדת במשקל? קודם כל והכי חשוב, אנחנו תמיד נמליץ לכם על סיוע מקצועי מאת דיאטנית, מאמן כושר, מנטור לירידה במשקל וכו'. לא משנה איך תקראו לסיוע המקצועי, העיקר שהוא יהיה חיצוני לכם. מאחר שרבים מאיתנו מתקשים להניע לבד את עצמנו, הסיוע החיצוני עשוי לעשות פלאים.

בעזרת הסיוע החיצוני אתם תוכלו לקבל אמביציה ומוטיבציה להתאמן ולהוריד במשקל. ואם כבר מדברים על מוטיבציית אימון, חשוב לזכור לבחור פעילויות ספורטיביות שאתם מתחברים אליהן. שמעו לנו, אם אתם לא אוהבים ריצה או שחייה, פשוט אל תעשו את זה. כמובן שאפשר להתנסות בתחומים אלו, אבל יהיה עדיף, לפחות בהתחלה, להתנסות בפעילויות ש"עושות לכם את זה". זה ייצר אצלכם יותר מוטיבציה להתאמן. ואם אתם מרגישים כאבי ברכיים אחרי אימון ספורט, יהיה כדאי לשקול להחליף או לשנות את צורת האימון.

מה עוד חשוב לדעת על אימונים וירידה במשקל?

כמובן שיהיה חשוב גם לקחת בחשבון את הנושא של התזונה והתפריט הקלורי שלכם. אם אתם לא מעוניינים לבנות תוכנית ירידה במשקל אצל דיאטנית, אתם יכולים לנסות לבנות תפריט תזונתי בעצמכם. רק תשימו לב שאתם חלילה לא מרעיבים את עצמכם. פעילות ספורטיבית, לא משנה כמה נבצע אותה, צריכה להתלוות לתזונה נכונה. לא פעם, כאבי ברכיים אחרי אימון מופיעים אצל אנשים שתזונתם לקויה.

לגבי התדירות של פעילויות הספורט שלכם, עבור חלק נכבד מהאנשים, לא מומלץ להתאמן בכל יום. לפחות לא בתחילת התהליך. ישנם לא מעט אנשים שמתאמנים באופן יום יומי, אבל אנשים אלו בדרך כלל מאוד מקפידים על תפריטים תזונתיים מותאמים אישית. אם אתם מעוניינים להגיע למצב שבו אתם מתאמנים בכל יום במהלך השבוע, דעו שמדובר בתהליך.

תהליך "כניסה לכושר": קצת סובלנות ותמורה רבה 

התהליך עשוי לכלול כאבי ברכיים אחרי אימון וכאבים אחרים בגוף, קשיים להשלים יעדים, עייפות חזקה בסוף היום ועוד. אבל בסופו של תהליך, כשתיכנסו כבר לכושר, אתם תודו לעצמכם על כך שהתמדתם. ובכדי להיחשב "מתמיד" בפעילויות ספורטיביות, לא חובה להתאמן בכל יום.

אם החלטתם שאתם מתאמנים 3-4 פעמים בשבוע, מה טוב. עם הזמן, ייתכן שתוכלו להגביר את שגרת האימונים שלכם ולהגיע לאימונים יומיים. בסופו של דבר, זה הכול עניין של מטרה. אם המטרה היא ירידה במשקל ואל בהכרח להיכנס לכושר, יש לכם גם פתרונות אחרים מלבד ספורט. חלק מהאנשים יבחרו לעבור כל מיני הליכים כירורגיים או טיפולים קוסמטיים למטרת ירידה במשקל. זה אמנם פתרון מסוים, אבל רוב אנשי המקצוע יגידו לכם שיהיה עדיף לסגל לעצמכם אורח חיים בריא. בעוד שאפשר "לקצר" את התהליך בעזרת כל מיני טיפולים והליכים שונים, תמיד יהיה עדיף להיכנס לכושר, להתאמן, לסגל אורח חיים בריא ולבנות תפריט תזונתי מאוזן.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות