מהי ספירולינה? כל המידע במקום אחד!

קולגן

שמירה על אורח חיים בריאה זוהי אולי אחת מהמשימות החשובות ביותר של כל אחד ואחת מאיתנו. אך מה לעשות שבעידן שבו אנו נמצאים יש לא מעט פיתויים שהופכים את המשימה להיות כמעט בלתי אפשרית? לשמחתנו בעולנו יש לא מעט תוספים  שמסייעים לנו לשמור על אורח חיים בריא, וכל זאת מבלי לחייב אותנו לוותר על כל ההרגלים הפחות טובים. אחד מתוספי התזונה המומלצים ביותר הוא הספירולינה.

אם אתם לא יודעים מהי ספירולינה ואיך נהוג לצרוך אותו, המאמר הבא נועד על מנת להפוך את כל סימני השאלה שלכם לסימני קריאה. כך תוכלו לדעת בדיוק מהם היתרונות שלה, וכמובן האם היא נחוצה לכם? זה צעד משמעותי מאוד שיכול לשנות את כל המאזן הבריאותי שלכם. אז לפני שאתם מתחילים לקחת ספירולינה באופן קבוע, אנו ממליצים לכם לבחון האם היא באמת מתאימה לכם – אנו כאן בשביל לספק לכם תשובות.

מהי ספירולינה?

זה אולי יהיה לכם מוזר לשמוע שספירולינה היא בעצם אצה מיקרוסקופית. אם אתם תרצו שנהיה מעט יותר ספציפיים אז מדובר על חיידק שהוא זה שמייצר לעצמו את המזון שאותו הוא אוכל. אם אתם שואלים את עצמכם – מדוע לספירולינה קרואים כך – אז הסיבה היא שהצורה שלה היא צורה של ספירלה במקור.

ספירולינה הפכה להיות לאחד מתוספי התזונה הנפוצים ביותר מכיוון שהיא נחשבת למזון על. כלומר מדובר על מזון שמביא איתו ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד, כאלה שלא תוכלו למצוא במאכלים שאתם ככל הנראה אוכלים במהלך היום. בספירולינה תוכלו למצוא כמויות גדולות במיוחד של חלבון שיש בו את כל חומצות האמינו הנחוצות לגוף האדם.

אך כמובן שלא תמצאו בספירולינה רק חלבון, תוכלו למצוא בה עוד לא מעט ויטמנים ומינרלים שמעשירים את הגוף. אין לכם מה לדאוג לגבי העיכול של הספירולינה, לא מדובר על עצמה רגילה ולכן העיכול שלה הוא יחסית פשוט. אתם לא תצטרכו להתאמץ על מנת לצרוך אותה.

איך מומלץ לצרוך ספירולינה?

האמת היא שיש מספר דרכים נפוצות שדרכן תוכלו לצרוך ספירולינה, ואתם צריכים לבחור את הדרך היעילה ביותר עבורכם. אך אם נודה על האמת, מכיוון שמדובר על אצה – מרבית הישראלים מעדיפים לצרוך את הספירולינה בתור כמוסה. 

מדוע הישראלים מעדיפים כמוסות ספירולינה? מכיוון שכך הם נמנעים מלהתמודד עם הטעם המוזר שלה. הרי אתם לא תרצו לקחת בכל יום אבקה שיש לה טעם שאתם בכלל לא אוהבים. לכן אם התוסף מגיע בתור כמוסה הוא נבלע במהירות ואתם לא מרגישים את הטעם המוזר שלו, מוזר כאשר מדברים על החך הישראלי כמובן.

אם אתם לא אוהבים לבלוע כמוסות, תוכלו כמובן למצוא ספירולינה בתור אבקה. אך יהיה מאוד קשה לצרוך את האבקה כמו שהיא, ולכן מומלץ לשלב אותה ביחד עם מאכלים שונים. כך גם תוכלו לנסות ולהתמודד עם הטעם שלה, ובנוסף תוכלו לצרוך אותה ללא כל מגבלות או בעיות.

האם אפשר לאכול ספירולינה טרייה?

בסוף לא משנה איך תסתכלו על זה הכל עניין של טעם, וגם תוכלו לצרוך ספירולינה טרייה כל עוד אתם אוהבים את הטעם שלה. יש כאלה שטוענים כי כאשר אתם צורכים את הספירולינה בצורה טרייה אתם יכולים ליהנות מעוד לא מעט יתרונות שלא תוכלו לקבל כאשר תצטרכו אותה כאבקה או ככמוסה. אומנם אין לכך אישור מחקרי, אך יש לא מעט אנשים שמאמינים כי הטענה הזאת אכן נכונה.

לאמיצים שבניכם ישנה אפשרות לצרוך ספירולינה טרייה בדיוק כמו שהיא, כלומר לשים את הספירולינה ביחד עם כוס מים קרים ופשוט לשתות. אך נזהיר כי מי שלא טעם ספירולינה עד כה, שהטעם שלה הוא מאוד מלוח כך שאתם לא בהכרח תוכלו לשתות את כל המשקה על הפעם הראשונה. אך יש כאלה שמבחינתם "הסבל" בהחלט שווה את זה.

הצעה נוספת למי מכם שמעדיף לשתות את הספירולינה בתור משקה אקזוטי, זה להכין אותו בתור שייק. ברחבי הרשת תוכלו למצוא לא מעט מתכונים שונים לשייק כאשר הבסיס שלו הוא כמובן הספירולינה. באפשרות הזאת אתם תוכלו לעדן מעט את הטעם החזק של הספירולינה, ואפילו ליהנות ממשקה שיכול ללוות אתכם בכל ימות הקיץ.

בשורה התחתונה זה לא באמת משנה איך אתם צורכים את הספירולינה. בין אם בצורה טבעית או בצורה לא טבעית, היתרונות שהיא תביא איתה יכולים להיות מאוד משמעותיים עבורכם. יש כאלה שמספרים כי מאז שהם התחילו לקחת את הספירולינה החיים שלהם השתנו מקצה לקצה, אז אולי גם אתם צריכים?

האם יש תופעות לוואי שעלולות להתעורר?

באופן עקרוני ספירולינה בריאה מאוד לגוף, כך שאתם לא צריכים לדאוג מכל מיני תופעות לוואי שעלולות לגרום לכם נזק. אך למען הסדר הטוב חשוב לציין כי הגוף של כל אחד מאיתנו צבר לאורך השנים כמות גדולה של רעלים שונים, ומזונות העל נועדו על מנת לנקות את הגוף בצורה יעילה ולרוקן את כל אותם רעלים החוצה.

כאשר תהליך הניקוי מתחיל יכולות להתעורר כל מיני הרגשות לא נעימות בגוף שמגיעות כתוצאה מכך. אצל חלק מהאנשים זה מגיע ככאבי ראש, כאבי בטן, בחילות או אפילו הקאות. אך אין לכם מה לדאוג מדובר על תופעות לוואי זמניות לחלוטין שצפויות להיעלם כעבור מספר ימים.

לאחר שהגוף שלכם יתרגל לספירולינה, אתם לא תחוו יותר תופעות לוואי ותוכלו לקחת את התוסף מתי שרק מתחשק לכם. לכן חשוב לדעת כי מדובר על תופעות לוואי זמניות לחלוטין, ואצל חלק לא קטן מהאנשים תופעות הלוואי הללו אפילו לא יהיו כל כך מורגשות בשום צורה.

משהו להגיד בנושא?

צוות האתר

צוות האתר מורכב מכמה מתזונאים מקצוענים וכמובן, כמה מהאנשים ברשת שהצליחו לעשות זאת לבד, מוזמנים לקרוא את הסיפורים שלהם.

פוסטים אחרים מ"הכל על.."

מומלץ השבוע לראות